16 februari 2015

Svar på en lista

Ramlade över en lista på olika frågor om en själv, som jag passade på att fylla i.
Kanske kan det vara till någon glädje för er läsare att veta litet mera om mig, även om jag annars skriver relativt anonymt här på bloggen.

Tio fakta:

1. Hemstad/ort: Vasa, Finland
2. Hårfärg: Knepigt, brukar beskrivas som sandfärgat.
3. Längd: 183 cm
4. Frisyr: mellanlångt/kort
5. Ögonfärg: gråa/blåa, inte riktigt säker faktiskt :)
6. Skostorlek: 44.
7. Humör: Glatt.
9. Civilstatus: Singel
10. Vänster- eller högerhänt: Högerhänt

Tio saker om ditt liv:

1. Har du nånsin varit kär?: Ja
2. Tror du på kärlek?: Ja, dessutom en intressant fråga. Men jag tror på den företeelsen från ett rent biologiskt plan, upptill s.k. platonisk kärlek, som enligt Platon är den högsta kärleken då den är intellektuell. Idag används ju begreppet platonisk kärlek för att beskriva en relation mellan två personer av olika kön som inte är baserad på kärlek utan vänskap.
3. Har du gjort något inom kärleken som du verkligen ångrar?: Nej.
4. Har du någonsin fått ditt hjärta krossat?: Ja.
5. Har du någon gång krossat någon annans hjärta?: Ja, i någon mån kanske.
6. Har du nånsin blivit kär i din bästa vän?: Nej.
7. Har du nånsin älskat någon utan att tala om de för honom/henne?: Nej. Att älska någon är nog mera än enbart kärlek.
8. Är du rädd för att starta ett förhållande med någon?: Ja, men det beror inte på att inte skulle vilja.
9. Har du nånsin haft en hemlig beundrare?: Jo, för jag fick höra om det på omvägar att den tjej hade varit länge intresserad av mig. Sen hade jag också en stalker efter mig, vilket var obehagligt.
10. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?: Kanske, i någon utsträckning men inte vid ett ögonkast utan mera av personens attityd och förhållningssätt.

Tio saker, det där eller det här:

1. Kärlek eller pengar?: Kärlek.
2. Vin eller öl?: Ett sött vitt vin, tack.
3. Dag eller natt?: Dag.
4. One night stand eller förhållande?: Förhållande.
5. Tv eller internet?: Internet.
6. Pepsi eller Cola?: Coca-Cola.
7 Vild fest eller romantisk hemmakväll?: Drar nog mera åt det senare hållet.
8. Färgfoto eller svartvita?: Färg. Svartvita foton är dock relativt charmiga också.
9. Telefonkontakt eller face to face?: Telefon, beroende på saken.
10. Bilddagboken eller myspace?: Har inget av dem.

Tio "Har du nånsin":

1. Har du nånsin blivit upptäckt när du smitit ut?: Nej.
2. Har du nånsin velat ta ditt liv?: Nja, i någon svag stund har tanken nog fladdrat förbi.
3. Har du nånsin gjort något du ångra?: Ja.
4. Har du hoppat bungy jump?: Nej.
5. Har du nånsin varit med i en olycka?: Ja, dessvärre. Har blivit påkörd av en annan bil när jag rörde mig i trafiken.
6. Har du nånsin ätit en hel tårta?: Nej, men en laxsmörgåstårta skulle nog kunna komma i fråga.
7. Har du nånsin önskat att någon ska göra sig riktigt illa?: Nej, men om blickar kunde döda så.
8. Har du nånsin gått på bio ensam?: Ja.
9. Har du nånsin fått utegångsförbud?: Nej, inte direkt, men ordentligt utskälld - ja.
10. Har du någonsin rökt?: Just och just, skulle prova i smyg hemma när pappa ännu rökte i 6 års åldern. Problemet var att jag tände på filtret...

Tio känslor:

1. Saknar du någon just nu?: Nej, inte direkt.
2. Är du glad?: Ja.
3. Är du fundersam?: Ja.
4. Är du uttråkad?: Ja, en smula, det är knappast sunt att fylla i sådana här listor.
5. Är du tysk?: Nej.
6. Är du du italienare?: Nej.
7. Är du svensk?: Ja, beror på om det är samma som att vara rikssvensk, så nej. Räknas finlandssvensk, så ja.
8. Är du fransk?: Nej.
9. Är dina föräldrar fortfarande gifta?: Ja
10. Gillar du någon just nu?: Ja, flera personer i min närhet.

Om dig:

1. Hur mycket är klockan just nu?: 11.57.
2. Namn? Österbottningen (riktiga namnet börjar på S)
3. Efternamn?: No answer (N/A)
4.Vart bor du?: Vasa, Österbotten
5. Hur många barn vill du ha?: Hm, kanske två.
6. Vill du gifta dig?: Om jag får, så ja.
7. Rullar du spaghettin eller skär du den?: Rullar den på gaffeln.
8. Har du ätit sushi?: Nej, aldrig provat heller. Visst är det samma som rå fisk?
9. Favoritglass?: Kanske glassbåtar, eller en lakritsstrut.
10. Humör?: Sprallig, men lugn.

Fyra grejer:

1. Har du någonsin blivit jagad av polisen?: Nej, men halvt om halvt av väktare.
2. Har du en hund?: Ja, en labrador som är i familjens ägo.
3. Sover du helst själv eller med någon?: Hunden Ebba, brukar ha som vana att sova hemmavid med mig, annars själv.
4.Tror du på spöken?: Nej, inte direkt.

Skulle du:

1. Skulle du vilja vara längre?: Nej.
2. Skulle du vilja ha sex nu?: Nej.
3. Skulle du vilja dricka dig full nu?: Nej.

Kan du:

1. Kan du röra på öronen?: Nej.
2. Kan du slicka dig på näsan?: Nej.
3. Kan du kolla i kors med ögonen?: Nej.
4. Kan dina föräldrar lita på dig?: Ja.
5. Kan du låta bli att prata på 4 timmar?: Det händer nog relativt ofta.
6. Kan du vara på en fest utan att dricka?: Ja.
7. Kan dina vänner lita på dig?: Ja.
8. Kan du tänka dig att pierca dig i naveln?: Nej.
9. Kan du suga?: Ja. Suga karamell kan väl nästan alla?
10. Kan du låta bli att spendera pengar i en affär om du har pengar?: Ja, jag har självdiciplin på det planet faktiskt.

Har:

1. Har du någonsin ljugit för dina föräldrar?: Ja, när jag inte har velat säga som det är.
2. Har dina föräldrar sagt att dom älskar dig?: Ja
3. Har du syskon?: Ja. 3 stycken.
4. Har du någonsin haft sex med någon?: Nej.
5. Har dina föräldrar ljugit för dig?: De har säkert gjort det någon gång för att skydda mig.
6. Har du varit full den här månaden?: Nej.
7. Har du redan tröttnat på dom här frågorna?: I någon mån.
8. Har du borstat tänderna den senaste timmen?: Nej.
9. Har du pussat någon som är fyra år äldre?: Nej..
10. Har du haft sex med någon som är tre år äldre?: Läs föregående svar.
11. Har du haft ett förhållande med någon som är fyra år äldre?: Nepp.
12. Har du blivit påkommen när du har haft sex, om du har haft det?: Nepp.
13. Har du ljugit på någon fråga än då?: Marginellt...

Vem:

1. Vem älskar du?: Mina närstående
2. Vem hade du senast sex med?: N/A
3. Vem vill du bli full med? Ingen just nu.
4. Vem är den bästa artisten/gruppen?: Galantis eller finska "Haloo Helsinki"
5. Vem pratade du senast i telefon med?: En vän - det händer inte särskilt ofta...
6. Vem är snällast i världen?: Min mamma.
7. Vem vill du prata med?: Gärna med flera personer än i nuläget :)
8. Vem sov du senast med?: labradoren Ebba
9. Vem såg dig full senast?: Min kusin, men det hände för ca 6 år sedan...
10. Vem vet allt om dig?: Hmm. Jag har väl gett bitar av mig själv åt flera olika personer, så skulle dessa gå ihop så skulle de nog veta relativt mycket om mig. Dessutom har jag faktiskt haft så stort förtroende för min språkkompis att hon fått veta ganska mycket om mig. Sen har jag även träffat en ny vän som jag synkade förvånansvärt bra med från start. Nästan litet skrämmande hur mycket han fått veta om t.ex. att jag inte haft någon seriös relation ännu etc.

Jag skrev de facto det här inlägget, eller rättare sagt svarade på frågorna, för en bra tid sedan men det blev aldrig publicerat, så därför publicerar jag det nu vid en litet udda tidpunkt...

Österbottningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar