19 juni 2014

Hunden Ebba och praktikplats

Ungefär så här länge kunde jag hålla mig innan jag skrev mitt nästa inlägg här på bloggen...

Hur som helst tänkte jag dela med mig av en bild på familjens labrador Ebba, som fyllde åtta år i veckorna. Hon börjar bli litet av en senior, eller som veterinären kallade henne för en "mysgumma" - vilket nog är en klockren beskrivning.

Labradoren Ebba

Vi skaffade Ebba när jag var 15 år gammal, och samma sommar som jag blev konfirmerad. Efter det har nog Ebba betytt mycket för mig, det är alltid lika trevligt att krama om henne. Dessutom har hon ett synnerligt välutvecklat intellekt, inte minst genom att hon kan läsa av en på ens kroppsspråk.



Enligt rasbeskrivningen för labradorer så är de kända för att vara glupska i mat, vilket nog också stämmer in på Ebba. Någon hade fyndigt sammanfattat det i bilden ovan från sången, "Every breath you take, I'll will be watching you...". Jag kommer ofta på mig själv när jag efter ett besök hemma kommer på mig att försöka ge en brödkant åt Ebba när jag är i min lägenhet, men då är den ju inte bredvid mig :)

---

En annan uppdatering är att jag fått bekräftat min praktikplats på en domstol till hösten. Jag skriver inte mera exakt än så eftersom jag ogärna blir sammankopplad. Hur som helst skall det bli kul att få möjlighet att på riktigt få jobba med juridik i skarpt läge och att få avgöra litet enklare fall initialt. Mina uppgifter blir att sköta om nya mål som inkommer och att göra "research" och skriva ett förslag till beslut/dom. Eftersom jag inte är färdigutbildad ännu, så är jag ju naturligtvis inte behörig att avgöra mål självständigt - som tur är ;)

Österbottningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar